Over BFI

OPRICHTING BFI

Dit unieke concept is ontwikkeld in 2020 door Manon Teunissen, voormalig accountmanager voor diverse meubelmerken in Nederland. Tijdens haar werkzaamheden ontmoette zij vele interieurontwerpers en merkte zij een grote vraag naar inkoopmogelijkheden voor meubels en woonaccessoires. Deze behoefte lag voornamelijk bij de meest bekende merken, waarbij je als interieurontwerper geen of niet zomaar toegang krijgt tot het inkoopportaal. Door haar kennis en connecties te combineren, kwamen er unieke samenwerkingen tot stand. Het resultaat? Een royaal te bestellen assortiment aan items van de meest gerenommeerde meubelmerken voor interieurontwerpers.

Hoe gemakkelijk zou het zijn als jij alle items van deze merken kan inkopen zónder dat je hoeft te voldoen aan alle criteria per leverancier? Ontdek wat bfi voor jou kan betekenen.

HOE WERKT BFI?

Door bfi-member te worden krijg je toegang tot onze uitgebreide B2B shop. Bestel de items voor jouw projecten uit een breed scala van diverse producten, merken en stijlen. Het is mogelijk om per item een referentie aan te geven. Kies vervolgens het gewenste afleveradres van de gehele order. Plaats de bestelling en betaal deze direct d.m.v. iDEAL of PayPal.
Wij bestellen je gewenste items bij de betreffende leverancier(s) en zullen deze z.s.m. voor je verzamelen. Zodra je bestelling compleet is neemt onze transporteur contact met je op om een leverafspraak in te plannen. Normaliter mag je verwachten dat je je order (bestaande uit voorradige items) binnen 15 werkdagen ontvangt: afhankelijk van wanneer je de leverafspraak gepland hebt met onze transporteur. Eventueel behoort afhalen in ons magazijn ook tot de mogelijkheid. Maak hiervoor tijdig een afhaalafspraak.

Behoefte om, samen met je opdrachtgever, de items eerst fysiek te bekijken? Maak dan gebruik van de mooiste showrooms van onze leveranciers.

Vul het aanvraagformulier in en ontdek of ook jij bfi-member kan worden. Voldoe je aan onze voorwaarden? Dan sturen wij je alle ins en outs over de inkoopprijzen en bieden wij je direct de mogelijkheid om klant te worden.

VOOR WIE IS BFI?

Deze unieke inkoopmogelijkheden zijn speciaal ontwikkeld voor interieurstylisten, interieurarchitecten en projectinrichters. Onderstaand beleid hanteren wij om bfi-member te kunnen worden.

  • Je bent bij de Kamer van Koophandel ingeschreven als interieurstylist, interieurarchitect of projectinrichter
  • Je bent in het bezit van een geldig BTW-nummer
  • Je bent vakbekwaam voor het adviseren en monteren van passende meubelen
  • Je koopt de items uitsluitend in voor een zakelijk doeleinde, namelijk: het inrichten van projecten.

Let wel: Items en merkuitingen verkregen via bfi mogen niet ter promotie of verkoop geplaatst worden op de eigen website, social media kanalen, in een winkel of etalage e.d. Meer hierover is te lezen in onze algemene voorwaarden en de opdrachtovereenkomst.

WAAROM INKOPEN VIA BFI?

Voor elke interieurontwerper geldt: de stijl en meubelen die je adviseert in een project is afhankelijk van het doel en de wensen van je opdrachtgever. Deze kunnen per opdracht ver uiteenlopend zijn. De afwisseling maakt het vak uitdagend en tegelijkertijd complex, aangezien de diversiteit het lastig maakt om te (blijven) voldoen aan de gestelde voorwaarden van diverse meubelleveranciers*.

Doordat bfi-members gezamenlijk inkopen, voldoen we allen aan de gestelde voorwaarden per leverancier om toegang te krijgen tot het inkoopportaal. Zelfs leveranciers die normaliter enkel leveren aan winkeliers, openen via dit platform de deuren voor interieurontwerpers. Zo kan jij de items bestellen die passend zijn voor je project, zónder als individu te hoeven voldoen aan de gestelde (jaarlijkse)voorwaarden per merk.

Best For Interiors is een unieke samenwerking, die vele mogelijkheden biedt voor jouw onderneming. Zo creëer je een extra inkomstenbron voor je onderneming en kan jij je projecten geheel gemeubileerd afronden. Hiermee ontzorg je je klant en geniet jij tegelijkertijd van de voordelen en het gemak. Ontdek of ook jij bfi-member kan worden.

* Vele meubelleveranciers stellen eisen aan het verkrijgen van dealerschappen. Denk hierbij aan minimale startorders, orderbedragen en jaaromzetten per merk om zo je inkoopmogelijkheden te verkrijgen én te behouden. Sommige leveranciers leveren enkel aan diegene die beschikken over een fysieke woonwinkel. Hierbij wordt bekeken of deze aansluit bij de betreffende merken én of er in de vestigingsplaats een plek vrij is voor het aangaan van een nieuw dealerschap. Dit doen de leveranciers terecht om de huidig gevestigde dealers zo veel mogelijk in bescherming te nemen.

MEEST GESTELDE VRAGEN OVER BFI

Kan ik losse producten of de gehele order annuleren?

Nee, zodra je een order geplaatst hebt is het helaas niet meer mogelijk de samenstelling hiervan te wijzigen. De door jou gekozen items worden namelijk direct na het plaatsen van je order voor je besteld en verzameld door onze leveranciers. Controleer voordat je een bestelling plaatst of al je gewenste items in je winkelmandje staan. Let hierbij ook op de juiste kleuren, materialen en aantallen.

Kan ik artikelen retour sturen?

Enkel items die geleverd zijn met schade, kunnen geretourneerd worden. Een item met schade ontvangen? Vul dan het schadeformulier in.

Een beschadigd item ontvangen?

Helaas komt het wel eens voor dat een item beschadigd aankomt. Een item met schade ontvangen? Vul direct nadat je de schade ontdekt hebt het schadeformulier in. Wij nemen hierover contact op met de betreffende leverancier en informeren je over het afhandelingsproces.

Waar kan ik de items fysiek bekijken?

Behoefte om, samen met je opdrachtgever, de items eerst fysiek te bekijken? Maak dan gebruik van de mooiste showrooms van onze leveranciers. Bekijk hier de openingstijden en adresgegevens.

Kan ik stofstalen ontvangen?

De verkrijgbare stofstalen zijn bestelbaar uit onze B2B shop. Helaas kunnen wij je niet voorzien van alle stofstalen. Behoefte om de items (en stoffen) fysiek te bekijken? Maak dan gebruik van de mooiste showrooms van onze leveranciers. Bekijk hier de openingstijden en adresgegevens.

Advies ondersteuning nodig?

Mail of bel ons gerust als je extra advies of ondersteuning nodig hebt bij het kiezen van geschikte items. In de meeste gevallen kunnen wij je telefonisch of per mail helpen. Blijkt dit niet voldoende te zijn? Dan is het eventueel mogelijk om op afspraak langs te komen.

Welke betaalmethodes bieden jullie aan?

Wij bieden je de volgende betaalmethodes aan voor het afronden van je bestelling: iDEAL of PayPal. De betaling van je order dient direct bij het afrondingsproces voldaan te worden.

Hoe wordt mijn order geleverd?

Zodra je order compleet bij ons aanwezig is, neemt onze transporteur contact met je op om een leverafspraak in te plannen. Zorg ervoor dat je tijdig aanwezig bent op de afgesproken plaats en tijd om de levering in ontvangst te nemen. Met zorg leveren zij je order tot over de drempel, mits de deuropening vrij toegankelijk is. Etageleveringen worden alleen gedaan middels een lift. Tijdens de verzending zijn je goederen verzekerd.

Standaard leveringen: Hieronder verstaan wij eenmans-leveringen waarbij de order past in één bakwagen. Het betreft een levering op het vaste land (NL en BE).

Speciale levering nodig? Hieronder verstaan wij tweemans-, spoed-, internationale- of grote leveringen. Neem hiervoor contact met ons op zodat wij dit vroegtijdig voor je kunnen regelen.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ja, het is mogelijk om je bestelling op afspraak af te halen in ons magazijn. Deze keuze word je voorgelegd bij het afrondingsproces van je order. Gekozen voor afhaal? Zodra je bestelling compleet is, nemen wij contact met je op om een afhaalafspraak in te plannen.

Hoe snel heb ik mijn bestelling in huis?

Normaliter mag je verwachten dat je je order (bestaande uit voorradige items) binnen 15 werkdagen ontvangt: afhankelijk van wanneer je de leverafspraak gepland hebt met onze transporteur.

Items die op maat gemaakt worden, geven de verwachte levertijd weer bij de productinformatie.

Wanneer is mijn product weer op voorraad?

Een product niet voorradig? Vul je e-mailadres in bij het betreffende item en ontvang een bericht zodra deze weer verkrijgbaar is. Per item wordt de verwachte levertijd weergegeven bij de productinformatie.

Het kan voorkomen dat nieuwe items van leveranciers snel uit voorraad zijn. Dit komt doordat deze vaak erg geliefd zijn en eenieder dit item graag wil opnemen. Een nieuw item op het oog? Bestel deze dan vroegtijdig.

Wat zijn de transportkosten van mijn order?

Transportkosten dienen te worden voldaan bij het afrekenproces. Onderstaand de mogelijke leveringen met de daarbij horende transportkosten.

Standaard leveringen: Transportkosten voor standaard leveringen zijn €70,- per afleveradres. Hieronder verstaan wij eenmans-leveringen waarbij de order past in één bakwagen. Het betreft een levering op het vaste land (NL en BE).

Speciale levering nodig? Hieronder verstaan wij tweemans-, spoed-, internationale- of grote leveringen. Neem hiervoor contact met ons op zodat wij dit vroegtijdig voor u kunnen regelen.
Extra kosten die gemaakt worden voor speciale leveringen worden o.b.v. nacalculatie in rekening gebracht.

Leverpoging zonder resultaat? Gemaakte kosten van leverpogingen zonder resultaat, worden in rekening gebracht. Zorg ervoor dat je tijdig aanwezig bent op de afgesproken plaats en tijd om de levering in ontvangst te nemen.

Speciale levering of levering op maat nodig?

Hieronder verstaan wij tweemans-, spoed-, internationale- of grote leveringen. Neem hiervoor contact met ons op zodat wij dit vroegtijdig voor u kunnen regelen.

Voornemend een order van grote omvang te plaatsen?

Ben je van plan een order te plaatsen die bestaat uit vele grote items of een groot aantal items? Neem dan vroegtijdig contact met ons op zodat wij geschikt transport voor je kunnen regelen.