VOORPAGINANIEUWS WONEN 360

Manon Teunissen van Best For Interiors: “Sta je niet op dit platform, dan hoor je er niet bij”

Om bij de (bekende) meubelmerken in te kunnen kopen wordt vaak om een investering gevraagd. Voor grote afnemers is dit geen probleem maar voor interieurstylisten is dit een grote en bijna onmogelijke opgave. Elke opdracht is anders en vraagt daarom om andere meubels en dus vele verschillende leveranciers. Manon Teunissen heeft hier met haar online platform Best For Interiors (BFI) dé oplossing voor gevonden.

“Members kunnen met hun klanten bij de merken langsgaan in de showroom om de producten te zien”, vertelt Manon Teunissen

Tijdens haar werkzaamheden als accountmanager in de meubelbranche ontmoette zij vele interieurontwerpers en heeft zij de grote vraag naar gemakkelijke en toegankelijke inkoopmogelijkheden bij diverse leveranciers ontdekt. Deze behoefte lag voornamelijk bij de meest bekende en commerciële meubelmerken, waarbij je als interieurontwerper geen of niet zomaar toegang krijgt tot het inkoopportaal. Door haar kennis en connecties te combineren, kwamen er unieke samenwerkingen tot stand. Het resultaat? Een royaal assortiment aan items van de meest gerenommeerde meubelmerken voor (kleinere) interieurprofessionals. “Interieur -ontwerpers, -stylisten, -architecten en projectinrichters kunnen member worden bij BFI om zo via mijn platform met aantrekkelijke marges te kunnen inkopen. Men sluit een abonnement af om toegang te kunnen krijgen tot onze B2B-shop en zo te kunnen profiteren van de inkoopmogelijkheden”, aldus de kersverse onderneemster.

Het platform is nog maar sinds afgelopen donderdag live en nu stromen de aanvragen al binnen. “Niet alleen melden members zich massaal aan maar ook fabrikanten vragen om op mijn site te staan. Dit platform gaat het medium worden voor interieurontwerpers en -stylisten.”

Naast dat Manon de mogelijkheid biedt om in te kopen komt er ook een zoekfunctie op de site voor consumenten. “In deze zoekfunctie komen alle BFI-members te staan. Consumenten kunnen hier zoeken naar de meest geschikte stylist of ontwerper. Kortom, ken of sta je niet op dit platform, dat hoor je er niet meer bij.”

Concurrentie
Manon merkt in haar directe omgeving geen concurrentie. “Er bestaat geen ander platform die dit inkoopvoordeel aanbiedt over de gehele collectie van de meest commerciële meubelmerken.”

“Wij bestellen de gewenste items bij de betreffende leverancier(s) en verzamelen deze voor onze afnemers. Zodra de bestelling compleet is neemt onze transporteur contact met de klant op om een leverafspraak in te plannen. Normaliter wordt de order (bestaande uit voorradige items) binnen 15 werkdagen op het gewenste adres bezorgd: afhankelijk wanneer de leverafspraak is ingepland.”
Naast leveringen bieden wij onze klanten ook de mogelijkheid de order op afspraak af te halen in ons magazijn te Zeewolde. “Binnenkort ontvang ik de sleutel van ons nieuwe logistieke centrum. Sommige bestellingen bevatten items van meer dan vijf verschillende merken, en op deze manier zijn wij in staat de orders te verzamelen en kan het in één keer worden afgehaald of verzonden.”

Retourneren
Op de site wordt vermeld dat retourneren enkel mogelijk is bij schade. “Members kunnen met hun klanten bij de merken langsgaan in de showroom om de producten te zien, voelen en ervaren. Op deze manier kan er geen verwarring ontstaan in kleur of gevoel waardoor onnodig retour is uitgesloten. Daarnaast is het bij andere groothandels ook niet mogelijk om te retourneren. Wil men een staal ontvangen, dan kan deze op aanvraag wellicht toegestuurd worden, maar voor alsnog kan ik members niet voorzien van een compleet stalenpakket van alle leveranciers”, besluit Manon.

Wil je meer informatie ontvangen of ook BFI-member worden? Neem dan contact op met Manon:
Best For Interiors (BFI)
Manon Teunissen
info@bestforinteriors.nl
www.bestforinteriors.nl

Publicatiedatum: do 11 feb 2021
Auteur: Adrian Karreman
© Wonen360.nl