INTERIOR BUSINESS MAGAZINE

BEST FOR INTERIORS: VOOR VEEL STYLISTEN WAREN GERENOMMEERDE MERKEN NOG NOOIT ZO BEREIKBAAR.
Aankondiging van nieuwe samenwerking: MONDiART

Manon Teunissen, voormalig accountmanager voor diverse gerenommeerde meubelmerken in Nederland, is sinds begin dit jaar actief met haar kersverse bedrijf Best For Interiors. Best For Interiors is een online b-to-b platform, ontwikkeld om interieurstylisten, interieurarchitecten en projectinrichters te ontzorgen op het gebied van inkoop en toegang te verschaffen aan de voor sommige ondernemers zo onbereikbare wereld van topmerken. Manon maakte een vliegende start: sinds de bekendmaking van dit heugelijke feit stroomde de mailbox vol met aanvragen van leveranciers die zich graag aansluiten bij het platform. Waren leveranciers als Richmond, de merken van de Zuiver Group, De Eekhoorn, Eleonora, Sevn en By-Boo reeds aangesloten als partner, nu is het Eindhovense MONDiART de volgende sterke partij die zich aansluit bij Best for Interiors. We spreken Manon Teunissen en MONDiART mede-eigenaar Cole Brekoo.

Op een zonnige dinsdagochtend ontmoeten we een stralende Manon in de prachtige showroom van Eleonora. ‘’Gisteren ontving ik de sleutel van ons nieuwe pand, een heel bijzonder moment. De eerste leveringen zijn al ontvangen en dat gewoon ontzettend gaaf!’’ Hoe kwam Manon op het idee van Best For Interiors? ‘’Tijdens de werkzaamheden voor mijn vorige werkgevers ontmoette ik vele interieurontwerpers en stylisten en ik merkte een grote vraag naar inkoopmogelijkheden voor meubels en woonaccessoires. Deze behoefte lag voornamelijk bij de meest bekende merken, waarbij je als interieurontwerper geen of niet zomaar toegang krijgt tot het inkoopportaal. Het is voor veel stylisten lastig om kleine orders te plaatsen en voor leveranciers is het niet altijd rendabel als hun dure verkopers veel tijd alloceren aan een stylist en vervolgens een lage order ontvangen. Ook voor dat laatste moet je begrip hebben.’’ Zo ontstond het idee voor een online platvorm waarbij zowel vraag en aanbod ontzorgd worden. Door haar kennis en connecties te combineren, brengt Manon nu unieke samenwerkingen tot stand. Manon: ‘’Het resultaat is nu een royaal te bestellen assortiment aan items van de meest gerenommeerde meubelmerken voor interieurontwerpers. Hoe gemakkelijk zou het zijn als je als stylist of interior designer alle items van deze merken kan inkopen zónder dat je hoeft te voldoen aan alle criteria per leverancier?’’

Richmond, de merken van de Zuiver Group (denk aan Bold Monkey en Dutchbone), De Eekhoorn, Eleonora, Sevn en By-Boo zijn reeds aangesloten als partner. De nieuwste samenwerking is met MONDiART uit Eindhoven. Familiebedrijf MONDiART is een internationale handelsonderneming dat al meer dan 30 jaar aan de weg timmert. Het bedrijf uit designstad Eindhoven kennen we o.a. van internationale podia als Masterly in Milaan, Brussel en Maison et Objet Parijs. In samenwerking met vele kunstenaars, fotografen, ontwerpers en andere creatieve denkers worden bij MONDiART collecties in de markt gezet voor een breed publiek. Denk daarbij aan spiegels, hoogwaardig ingelijste reproducties, design carpets, fotografie op diverse materialen en andere woonaccessoires. De nadruk wordt bij MONDiART gelegd op de ambacht en creativiteit van het productiebedrijf.

Cole Brekoo: ‘’Toen ik Manon ontmoette, klikte het meteen. Soms heb je dat gewoon. Als Gold Partner van stylistenclub BNS Crisp hebben we veel ervaring met stylisten. We hebben gemerkt dat het werken met stylisten een heel andere aanpak vergt in vergelijking met reguliere klanten. Zeker voor je sales organisatie. Juist daarom zijn we zo blij met het initiatief van Manon en hebben we ons meteen aangesloten.’’ MONDiART staat bekend om de vele samenwerkingsvormen. Het bedrijf trok onlangs in bij Dutch Interior in Barneveld, showt haar producten op DWI in Nieuwegein en bij Het Anker in Druten. Ook ontwikkelde het samen met uitverkoren BNS Crisp stylisten al de ‘Stylist Choice’ collectie. Cole: ‘’We zijn zeker voornemens om samen nieuwe initiatieven te gaan ontwikkelen richting deze doelgroep. De eerste ideeën liggen al op de tekentafel en sommige initiatieven wachten slechts nog op een handtekening. Denk aan samenwerkingen op het gebied van ontwikkelen van collecties, maar ook acties die gepaard gaan met goede doelen als het Wereld natuur Fonds en de Linda Foundation.’’

Terug naar Manon. Hoe kun je als stylist of interior designer op die rijdende trein springen. ‘’BFI werkt met een abonnementsmodel. Voor slechts een kleine EURO 40,- per maand krijg je toegang tot het platform.’’ Hier gaat wel een kwalitatieve screening aan vooraf. ‘’Want’’, zo stelt Manon, ‘’niet iedereen mag bij ons inkopen. De kapper met een KvK nummer hoeft niet aan te kloppen. Je moet echt een portfolio aan projecten kunnen overleggen.’’ Als er behoefte is om, samen met de opdrachtgever, de items eerst fysiek te komen bekijken, dan kan dat. ‘’Want tot de ‘package’ behoort ook het gebruik van de showrooms van onze leveranciers! Deze leveranciers kiezen ook echt voor ons. We bedingen in al onze samenwerkingen het alleenrecht.’’

‘Kijk, de stylist of interior designer heeft dan wel geen bakstenen winkel, maar ook zij verdienen de mogelijkheid om in te kopen’

Cole Brekoo: ‘’Door onze samenwerking met Best Fort Interiors maken we het voor de stylisten nog makkelijker om onze items in te kopen. De stylisten profiteren niet alleen van het inkoopvoordeel, maar ook van het gemak. Ze worden volledig ontzorgd. Dit is ook fijn voor de opdrachtgevers van de stylisten.’’ Manon: ‘’Ik verwacht dat door ons model de stylisten gezamenlijk omarmd gaan worden door de leveranciers.’’ Cole: ‘’Dat verwacht ik ook. Kijk, de stylist of interior designer heeft dan wel geen bakstenen winkel, maar ook zij verdienen de mogelijkheid om in te kopen. En dat is de basis voor samenwerking!’’

Het platform lijkt veel potentie te hebben. Ambities? Manon: Wij focussen ons eerst op het uitrollen van het huidige model. Als dat staat als een huis, kunnen we eventueel de productgroepen uitbouwen en bekijken welke landen nog meer geschikt zijn.’’

Dat belooft wat!

Primeur
Manon: ‘’Cole en ik hebben inmiddels samen gezeten met Carin Frijters van BNS Crisp en we hebben besloten dat er inderdaad een samenwerking gaat plaatsvinden tussen MondiArt, Best For Interiors en de BNS CRISP-Stylisten, in de vorm van een geheel vernieuwende collectie.’’ Binnenkort meer over deze primeur.

Geplaatst door Vakblad Interior Business Magazine Redactie | mrt 19, 2021 | Nieuws